Wednesday, November 3, 2010

Salam buat pembaca,
Hari ini 3 hb Nov 2010 dikira hari yang gembira buat diriku Munir Ramli. Nampaknya Travelog Kelaut Menjadi Pulau di bawah judul 'Rindu Eropah Tawan Damascus' telah selesai di buat 'layout'. Editornya Siti Zarinah Hussein sedang menyemak buat kali terakhir sebelum diserahkan kepada penulis untuk bacaan kali terakhir sebelum di cetak. Aku terasa dunia ini bagai aku yang punya. Setitis demi setitis air jernih gugur dari kelopak mataku. Sayu dan pilu kegembiraan.

Menjadikan aku bertambah sayu dan terharu apabila membaca ruangan kata pengantar buku tersebut di tulis oleh Penasihat Eksukutif Media Karangkraf Sdr Abd. Jalil Ali. Sdr Abd. Jalil melakarkan sifat dan kekuatan jiwaku ketika aku bekerja di bawah jagaannya tiga dekat yang lalu. Terima kasih Sdr Abd Jalil.

Nah! kini apa yang aku impikan bakal menjadi kenyataan.

Ya, Allah !, ya Tuhanku. Permudahkanlah urusan seterusnya. Jadikanlah nukilanku ini sebagai salah satu alat motivasi bagi generasi muda yang sedang mencari rentak di alam ini. Amin.

No comments: