Saturday, August 9, 2008

kelaut menjadi pulau

Terjun di bumi London samalah saperti terjun ke laut dalam. Bukan sebarangan kapal boleh belayar di lautan bergelombang besar itu. Tapi kecil yang ku padu berjaya juga melawan arus. Kapal kerdil ini menyahut cabaran ombak. Menyahut cabaran arus. Gelombang menggila. Adakal ribut datang tidak diundang. Sekali petir sbung menyabung. Aku redah gua. Lama kelamaan . Kapal kecilku stabil. Aku jatuhkan joranku. Umpannya basi tapi jerung yang makan.


London, tidak semua orang boleh masuk. Di Airport akan ditanya beberapa soalan. Jika gagal dijawab dengan baik. No London for you. Tekniknya mudah. Dapatkan imformasi dari Internet di mana hendak tinggal. Buat booking, walaupun hanya booking main-main. Sampai London pandai-pandailah bawa diri. Malaysia Hall boleh bantu. Non student bilik sharing 11 pound lebih saja. itupun kalau ada kosong. Booking must through internet.


Kalau taada cari. BB (Bed and Breakfast). 40 pound satu hari. Sewa satu hari, besok cari bilik sewa. Satu minggu 70 pound. Dapat bilik (biasanya ada kemudahan memasak) besoknya ronda cari kerja. Setakat ini dulu......

No comments: